Krok po Kroku: Wyprogramowanie EGR bez Zaślepienia

Kacper

Zawór EGR ma pomagać w recyrkulacji spalin. W praktyce jednak przysparzać może licznych problemów, związanych z odkładaniem się nagaru. Dlatego, jeśli zaczyna źle pracować, warto rozważyć wyprogramowanie EGR bez zaślepiania.

Układ EGR – ang. „Exhaust Gas Recirculation”, czyli recyrkulacja spalin, znany jest już od lat 70. ubiegłego wieku, czyli nowości nie stanowi. Jeśli działa prawidłowo, pomaga w kierowaniu części wydobywających się spalin do układu dolotowego silnika. Sprawia to, że obniża się zawartość tlenu dostarczonego do komory spalania. Całość służyć ma obniżeniu emisji do atmosfery substancji szkodliwych, zwłaszcza tlenków azotu. Jednakże zawór EGR sprawiać też może liczne problemy, a w najlepszym wypadku dla wielu kierowców być po prostu… niepotrzebnym. Warto zatem rozważyć wyprogramowanie EGR bez zaślepienia, czym zajmuje się Ecu Boost.

EGR – problematyczny i zbędny

O ile nie da się zaprzeczyć, że samo w sobie istnienie zawodu EGR ma sens, o tyle pamiętać trzeba, iż może on zaburzać pracę samochodu. zaburzającym pracę samochodu urządzeniem. Zbyt częste używanie zaworu EGR to czynnik, który w znaczącym stopniu wpływać może na obniżenie mocy silnika w samochodzie. Dzieje się tak, ponieważ poprzez zanieczyszczenie kolektora dolotowego zmniejsza się przekrój jego kanałów, co z kolei prowadzi do zmniejszenia ilości powietrza trafiającego do cylindrów.

Co gorsza, zawór ten jest komponentem, który bardzo łatwo i często ulega zniszczeniu, uszkodzeniu bądź zatarciu. W takich sytuacjach z reguły występują takie oto objawy:

1) szarpanie silnika;

2) uaktywnianie się trybu awaryjnego;

3) pojawianie się błędów w pamięci komputera i zapalanie się kontrolki Check Engine.

Kiedy do tego dojdzie, mechanicy radzą najczęściej naprawę lub wymianę systemu EGR. Oczywiście ss to korzystne rozwiązania… ale też kosztowne, niepotrzebnie obciążające domowy budżet. Prościej i taniej jest zdecydować się na usunięcie i wyprogramowanie EGR, świadczone przez firmę Ecu Boost.

Zobacz również:  Czy warto zaprosić tancerza na wieczór panieński?

Usunięcie i wyprogramowanie EGR – zalety

Skutki awarii EGR nie są ani przyjemne dla kierowcy, ani korzystne dla jego pojazdu, dlatego też należy jak najszybciej przystąpić do jej usunięcia. Częsta wystarczające jest czyszczenie i regeneracja zaworu EGR. Jeśli jednak to nie pomaga, jedynym najrozsądniejszym wyjściem z sytuacji będzie usunięcie EGR. Konieczne jest również zoptymalizowanie oprogramowania tuż po tym, jak EGR zostanie usunięty.

Nie chodzi o wycinanie zawodu, lecz o jego programowe wyłącznie. Polega ono na usunięciu lub wyłączeniu zaworu EGR poprzez zmianę ustawień w sterowniku silnika. Dzięki temu zawór EGR zostaje usunięty z układu dolotowego i spaliny nie są już recyrkulowane. Przynosi to liczne korzyści:

1) poprawę wydajności silnika – może on zyskać więcej tlenu i paliwa, przez co zwiększy się moc i poprawi przyspieszenie;

2) poprawę osiągów – silnik będzie bardziej responsywny podczas jazdy;

3) zmniejszenie zużycia paliwa, ponieważ silnik nie będzie obciążony koniecznością recyrkulacji spalin;

4) poprawę odporności na uszkodzenia – wyprogramowanie zaworu EGR sprawi, że nie będzie on podatny na awarie i uszkodzenia, co przełoży się na bezawaryjną pracę silnika;

5) poprawę jakości spalin – paradoksalnie, usunięcie EGR może wpłynąć na zmniejszenie emisji szkodliwych substancji, ponieważ wadliwie działające zawory przyczyniają się do zwiększania emisji głównie dwutlenku węgla i tlenków azotu.

Podsumowując, usunięcie i wyprogramowanie EGR to zabieg, przeprowadzenie którego warto rozważyć.

Artykuł zewnętrzny

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *