W przypadku mediów społecznościowych – a zwłaszcza Facebooka, Instagrama i TikToka – wyzwaniem jest nie tylko zdobycie followersów, ale także zachęcenie ich do interakcji. Aby użytkownicy social mediów, lajkowali posty, komentowali je, musisz nieco się postarać. Nie wystarczy, że opublikujesz ciekawą treść i przykuwające wzrok zdjęcie. Co zrobić, aby zachęcić followersów do interakcji? Podpowiadamy!
Dbaj o wysoką jakość postów i relacji
Użytkownikom social mediów nie jest wszystko jedno – szukają oni takich kont, które wyróżniają się wśród innych i którym warto poświęcić czas.
Dlatego na swoim profilu umieszczaj ciekawe z perspektywy twoich followersów informacje, ciekawostki, a nawet krótkie poradniki w formie zdjęć. Staraj się, aby ich treść była jak najbardziej unikalna, wyróżniaj się własnym stylem, niebanalnie opisuj fotografie.
Wartościowy content na profilu w mediach społecznościowych sprawi, że będzie on udostępniany, co zwiększy szanse na zdobycie nowych followersów. Ponadto ciekawe, kontrowersyjne i przydatne z perspektywy użytkowników portali społecznościowych treści często zachęcają do zamieszczenia komentarza i prowokują do dyskusji.
Daj coś od siebie – zadawaj pytania i organizuj konkursy
Pokaż swoim followersom, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne. Tworząc treść postów, zadawaj pytania, sam udzielaj na nie odpowiedzi i zachęcaj do tego tych, którzy obserwują Twój profili.
Obecnie media społecznościowe dają wiele możliwości, aby angażować do działania obserwatorów. Możesz stworzyć ankietę, a także zachęcić followersów do zadawania pytań.
Warto, abyś sam także był jak najaktywniejszym użytkownikiem social mediów. Obserwuj konta podobne do twojego, komentuj zamieszczane na nich treści, dawaj lajki.
Pomyśl o tym, aby zorganizować konkurs, w którym będzie można wygrać nagrodę związaną z charakterem, tematyką twojego profilu. Niech warunkiem uczestnictwa w nim będzie polubienie kilku zdjęć lub napisanie komentarza na konkretny temat. Wskaźnik zaangażowania twoich obserwatorów wtedy wzrośnie i być może konto zyska nowych, wiernych followersów, którzy będą aktywnie komentować posty, oglądać twoje relacje.
Systematycznie dodawaj posty
W social mediach łatwo popaść w zapomnienie. Dlatego jeśli przez dłuższy czas nie będziesz udostępniał relacji, filmików, nie napiszesz posta i nie wrzucisz zdjęcia, twoi followersi mogą zainteresować się profilem Twojej konkurencji. W związku tym zaplanuj harmonogram publikacji treści na portalach społecznościowych i przyzwyczajaj użytkowników do swojej obecności. Dzięki temu zbudujesz z nimi więź i będą chętnie komentowali oni oraz lajkowali to, co opublikujesz.
Pamiętaj też, aby Twój profil przyjemnie się oglądało. Spójny styl zdjęć, opisów, relacji to sposób na to, aby obserwator poczuł się na twoim koncie jak u siebie, w dobrze znanym sobie miejscu. Jeśli chcesz, aby followersów nie tylko przybywało, ale by byli oni również coraz bardziej aktywni, możesz zdecydować się na pomoc specjalistów od social media – takich jak Fabryka Marketingu. Dzięki profesjonalnemu podejściu i znajomości odpowiednich sztuczek Twój profil już wkrótce może być pełen nowych komentarzy i polubień.