E-commerce, online shopping, internet purchases concept. Yellow shopping basket on computer laptop keyboard, 3d illustration

Unique Selling Proposition sklepu internetowego – czym jest unikalna propozycja sprzedaży i jakie niesie korzyści?

Kacper

Jak poradzić sobie z rosnąca konkurencją w e-commerce? Czy dobra widoczność sklepu i atrakcyjna oferta wystarczą, aby generować satysfakcjonującą sprzedaż? Przy coraz większej liczbie sklepów internetowych musisz wyróżniać się, oferując klientom to, czego nie ma konkurencja. Właśnie w tym może pomóc Ci Unique Selling Proposition, czyli unikalna propozycja sprzedaży. Dowiedz się, czym jest i jak wdrożyć ją w swoim sklepie internetowym.

Co to jest Unique Selling Proposition?

Pod pojęciem Unique Selling Proposition (Unikalna Propozycja Sprzedaży) rozumiemy oferowanie absolutnie unikalnych, niedostępnych u konkurencji produktów lub dodatkowych usług, które niosą dla kupujących atrakcyjne korzyści.

Unique Selling Proposition jest elementem strategii marketingowej, która ma celu wyróżnienie się na tle konkurencji, przykucie uwagi potencjalnych klientów oraz przyniesienie im pozytywnych doznań, płynących z zakupienia danego produktu lub usługi w sklepie internetowym.

Czym nie jest Unique Selling Proposition w e-commerce?

Musisz pamiętać o tym, że unikalna propozycja sprzedaży powinna być rzeczywiście unikalna, przez co pozytywnie zaskoczy potencjalnych klientów Twojego sklepu internetowego. Określone procentowej zniżki, darmowa wysyłka czy możliwość zwrotu w czasie przewidzianych prawnie 14 dni są jest już dzisiaj Unique Selling Proposition, bowiem na tego typu usługi można liczyć w większości sklepów internetowych.

Wyznacz Unique Selling Proposition – wyróżnij się na tle konkurencji

Unique Selling Proposition możesz szukać na różnych polach. Może ona dotyczyć zarówno cech produktu, jak i obsługi kupującego. Na jakich przestrzeniach możesz zatem wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji?

  • Dostępność produktu wyłącznie u Ciebie – jeśli sprzedajesz wybrany produkt jako jedyny na rynku, masz ułatwione zadanie. Nie musi to oznaczać, że jako jedyny sklep sprzedajesz dany rodzaj produktu, ale np. to, że wyłącznie u Ciebie dostępne są wybrane warianty danego produktu, np. obuwie o wyjątkowo dużym rozmiarze czy kubki termiczne utrzymujące temperaturę napojów dłużej niż konkurencyjne.
  • Hasła reklamowe / storytelling – Unique Selling Proposition może dotyczyć kreatywnej warstwy promocji. W tym celu możesz np. wykorzystać specyficzne poczucie humoru lub motywację zakupu danej grupy odbiorców wybranego produktu.
  • Obsługa kupujących – na tym polu możesz zaoferować np. wyjątkowo długi okres zwrotu, jak innowacyjne metody płatności online oraz dostawy, dodatkowe ubezpieczenia wysyłki, wyjątkowy sposób pakowania itp.
  • Korzyści emocjonalne – te również coraz częściej są motywacją do dokonania zakupu. Możesz np. wspierać akcje charytatywne określoną kwotą lub procentem kwoty z transakcji, preferować ekologiczne sposoby pakowania lub wysyłki.
Zobacz również:  Pomysły prezentowe na 25. urodziny dla dziewczyny i chłopaka

Unique Selling Proposition – gdzie je umieścić?

Unique Selling Proposition jest czymś, co powinno zwrócić uwagę potencjalnych klientów na Twoją ofertę. Dlatego informować o unikalnych cechach oferty w miejscach, w których mają one realną szansę zostać zauważone. Mogą być to m.in.:

  • banery reklamowe;
  • content na stronie sklepu, np. na stronach kategorii bądź stronie głównej;
  • wyskakujące okienka;
  • mailing;
  • posty w social mediach;
  • tytuły artykułów sponsorowanych.

Twoja konkurencja nie śpi, dlatego warto szukać wszelkich sposobów na wyróżnienie się na jej tle lub zaoferowanie klientom korzyści, których nie otrzymają u konkurencji. Unique Selling Proposition to obszar, na którym możesz zyskać naprawdę dużo, dlatego nie lekceważ go i postaraj się zaoferować coś, czego na rynku nie ma w żadnej innej ofercie.

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *