Przewaga chatbota nad ludzkim asystentem

chatboty

Sprawna komunikacja to jedna z podstaw w każdej firmie. Dzienna liczba zapytań sprawia, że w wielu przypadkach wręcz niemożliwe staje się obsłużenie wszystkich dzwoniących. Przekłada się to oczywiście na ich niezadowolenie. Nikt nie lubi czekać, każdy chce być profesjonalnie obsłużony, rozwiązać jak najszybciej powstały problem. Wydajność pracowników jest jednak ograniczona, nie są oni w stanie pracować efektywnie przez kilkanaście godzin każdego dnia. Z pomocą przychodzą chatboty. Są to programy komputerowe oparte na sztucznej inteligencji. Pozwalają na zautomatyzowanie wielu procesów w firmie i zaoszczędzenie sporych pieniędzy w skali roku. Mają szerokie zastosowanie, sprawdzą się w każdej branży.

Chatboty wydajniejsze od klasycznych asystentów?

Postęp technologiczny sprawił, że bardzo rozwinęła się sztuczna inteligencja, która stanowi przyszłość. Niektórzy wręcz obawiają się tego, że stracą pracę na rzecz maszyn, ale nie ma się czym martwić. Chatboty są niezwykle pomocnymi narzędziami, można je zaprogramować zgodnie z aktualnymi potrzebami i nie ma w tym niczego skomplikowanego. Oczywiście nie są one w stanie zastąpić człowieka, ale mogą usprawnić jego pracę, obciążyć go. Z założenia chatbot ma zastąpić ludzkiego pracownika, ale dotyczy to prostych zadań typu odpowiadanie na często powtarzane zapytania klientów. Zautomatyzowanie niektórych procesów sprawia, że konsultant nie musi już się w nie angażować. Na korzyść chatbotów przemawia to, że są dostępne przez całą dobę, zapewniają błyskawiczną interakcję, niczego nie zapominają, ryzyko popełnienia błędów zostaje zminimalizowane. Nie mają gorszego dnia, nie potrzebują urlopu, nie chorują. Stanowią skarbnicę wiedzy, źródło cennych informacji. Można liczyć na prawidłową weryfikację poszukiwanych treści.

Dlaczego warto wykorzystywać chatboty?

Korzystanie z chatbotów pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, zoptymalizować dział finansowy. Ich wdrożenie jest niezwykle proste i szybkie, szczególnie jeśli powierzy się to zadanie profesjonalistom, czyli firmie koda. Chatbot nie musi się zastanawiać, od razu odpowiada na pytania zadane przez klienta, podtrzymuje też jego uwagę i służy do budowania pozytywnych relacji z nim. Do złudzenia przypomina ludzkiego konsultanta podczas rozmowy.  Ma on wrażenie, że po drugiej stronie znajduje się człowiek. Chatboty świetnie nadają się do obsługiwania płatności, reklamacji, rezerwacji internetowych. W wielu sytuacjach zastąpią konsultantów, ale nie są w stanie rozwiązać wszystkich kwestii. Dobrze sprawdzą się przy zadaniach typowych, ale w przypadku tych niestandardowych konieczna staje się już pomoc ludzkiego pracownika. Dokonają filtracji pytań, przeprowadzą wstępną selekcję i w razie potrzeby połączą z doradcą klienta. Ogromną zaletą tego innowacyjnego narzędzia jest skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem. Można liczyć na usprawnienie pracy BOK. Chatboty są wykorzystywane do udzielania pomocy przy wyborze produktów i usług oferowanych przez firmę. Mogą służyć także  do zautomatyzowanie wyceny usługi. Informują o nowościach promocjach, specjalnych okazjach.

Zobacz również:  Amplituner AV czy amplituner stereo - który wybrać i na jakie parametry warto zwrócić uwagę?

Kacper

Redaktor, prywatnie gracz League of Legends, Counter Strike i innych popularnych gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

technologia

Jak pozycjonować stronę w Google?

Pozycjonowanie stron internetowych jest kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Aby skutecznie pozycjonować stronę w Google, niezbędne jest zrozumienie, jak działają algorytmy tej wyszukiwarki oraz jakie czynniki wpływają na ranking stron. SEO – co to znaczy? SEO, czyli Search Engine Optimization, to proces optymalizacji strony internetowej […]

Czytaj więcej
technologia

Najlepsze etui na telefon z funkcją ładowania bezprzewodowego

Rynek smartfonów jest przepełniony nowinkami technologicznymi, dlatego już od kilku lat trudno znaleźć innowacyjne rozwiązania, które wiązałyby się z perspektywą całkowitej rewolucji. Wyjątkiem pod tym względem wydaje się możliwość indukcyjnego ładowania, a co za tym idzie również i zróżnicowanie etui umożliwiających taką funkcję. Sprawdźmy, na które produkty warto zwrócić uwagę! Etui z funkcją ładowania bezprzewodowego […]

Czytaj więcej
technologia

Systemy Szpiegowskie: Przyszłość Bezpieczeństwa i Inwigilacji

W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się świecie technologicznym, systemy szpiegowskie odgrywają kluczową rolę w dziedzinie bezpieczeństwa, inwigilacji i zbierania informacji. Systemy te, często kojarzone z filmami szpiegowskimi i literaturą sensacyjną, stały się rzeczywistością i codziennością w wielu sektorach, od prywatnych firm po agencje rządowe. Poniższy artykuł przybliży najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie oraz ich wpływ na […]

Czytaj więcej