Przewaga chatbota nad ludzkim asystentem

chatboty

Sprawna komunikacja to jedna z podstaw w każdej firmie. Dzienna liczba zapytań sprawia, że w wielu przypadkach wręcz niemożliwe staje się obsłużenie wszystkich dzwoniących. Przekłada się to oczywiście na ich niezadowolenie. Nikt nie lubi czekać, każdy chce być profesjonalnie obsłużony, rozwiązać jak najszybciej powstały problem. Wydajność pracowników jest jednak ograniczona, nie są oni w stanie pracować efektywnie przez kilkanaście godzin każdego dnia. Z pomocą przychodzą chatboty. Są to programy komputerowe oparte na sztucznej inteligencji. Pozwalają na zautomatyzowanie wielu procesów w firmie i zaoszczędzenie sporych pieniędzy w skali roku. Mają szerokie zastosowanie, sprawdzą się w każdej branży.

Chatboty wydajniejsze od klasycznych asystentów?

Postęp technologiczny sprawił, że bardzo rozwinęła się sztuczna inteligencja, która stanowi przyszłość. Niektórzy wręcz obawiają się tego, że stracą pracę na rzecz maszyn, ale nie ma się czym martwić. Chatboty są niezwykle pomocnymi narzędziami, można je zaprogramować zgodnie z aktualnymi potrzebami i nie ma w tym niczego skomplikowanego. Oczywiście nie są one w stanie zastąpić człowieka, ale mogą usprawnić jego pracę, obciążyć go. Z założenia chatbot ma zastąpić ludzkiego pracownika, ale dotyczy to prostych zadań typu odpowiadanie na często powtarzane zapytania klientów. Zautomatyzowanie niektórych procesów sprawia, że konsultant nie musi już się w nie angażować. Na korzyść chatbotów przemawia to, że są dostępne przez całą dobę, zapewniają błyskawiczną interakcję, niczego nie zapominają, ryzyko popełnienia błędów zostaje zminimalizowane. Nie mają gorszego dnia, nie potrzebują urlopu, nie chorują. Stanowią skarbnicę wiedzy, źródło cennych informacji. Można liczyć na prawidłową weryfikację poszukiwanych treści.

Dlaczego warto wykorzystywać chatboty?

Korzystanie z chatbotów pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, zoptymalizować dział finansowy. Ich wdrożenie jest niezwykle proste i szybkie, szczególnie jeśli powierzy się to zadanie profesjonalistom, czyli firmie koda. Chatbot nie musi się zastanawiać, od razu odpowiada na pytania zadane przez klienta, podtrzymuje też jego uwagę i służy do budowania pozytywnych relacji z nim. Do złudzenia przypomina ludzkiego konsultanta podczas rozmowy.  Ma on wrażenie, że po drugiej stronie znajduje się człowiek. Chatboty świetnie nadają się do obsługiwania płatności, reklamacji, rezerwacji internetowych. W wielu sytuacjach zastąpią konsultantów, ale nie są w stanie rozwiązać wszystkich kwestii. Dobrze sprawdzą się przy zadaniach typowych, ale w przypadku tych niestandardowych konieczna staje się już pomoc ludzkiego pracownika. Dokonają filtracji pytań, przeprowadzą wstępną selekcję i w razie potrzeby połączą z doradcą klienta. Ogromną zaletą tego innowacyjnego narzędzia jest skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem. Można liczyć na usprawnienie pracy BOK. Chatboty są wykorzystywane do udzielania pomocy przy wyborze produktów i usług oferowanych przez firmę. Mogą służyć także  do zautomatyzowanie wyceny usługi. Informują o nowościach promocjach, specjalnych okazjach.

Kacper

Redaktor, prywatnie gracz League of Legends, Counter Strike i innych popularnych gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Falowniki do paneli słonecznych
blog Ogólne

Falowniki do paneli słonecznych: wszystko, co musisz wiedzieć

Falowniki paneli słonecznych są kluczową, ale często pomijaną częścią kompleksowego systemu fotowoltaicznego. Ważne jest, aby wiedzieć o różnych opcjach dostępnych podczas zakupów dla falowników paneli słonecznych i który z nich jest odpowiedni dla Twojej unikalnej sytuacji i budżetu. Inwerter jest urządzeniem elektronicznym, które konwertuje DC (prąd stały) wyjście z paneli słonecznych do standardowego AC (prąd […]

Czytaj więcej
Jak obniżyć koszty podróży do Niemiec?
blog Ogólne

Jak obniżyć koszty podróży do Niemiec?

Większość z nas traktuje podróże jako swoisty sposób na kolekcjonowanie wspomnień i wartościowych przeżyć. Co ciekawe, obecnie podróże nie muszą być dalekie, a także drogie. W dzisiejszych czasach, kiedy każdy z nas doświadcza dość poważnego kryzysu gospodarczo- ekonomicznego, nie chcemy rezygnować z przyjemności, a jednocześnie musimy uwzględnić własne możliwości finansowe. Wobec tego coraz chętniej wybieramy […]

Czytaj więcej
Wymiana baterii iPhone XS
technologia

Wymiana baterii iPhone XS

IPhone XS to flagowiec od Apple, który zadebiutował w 2018 roku. Docelowo miał być on następcą iPhone’a X. Jest to dość młody telefon, który jest wciąż używany przez wielu zadowolonych użytkowników. Słaba bateria iPhone XS – przyczyny IPhone XS to smartfon, który do tej pory wyróżnia się designem i specyfikacją. Na szczególną uwagę zasługuje wyjątkowy […]

Czytaj więcej