Przewaga chatbota nad ludzkim asystentem

chatboty

Sprawna komunikacja to jedna z podstaw w każdej firmie. Dzienna liczba zapytań sprawia, że w wielu przypadkach wręcz niemożliwe staje się obsłużenie wszystkich dzwoniących. Przekłada się to oczywiście na ich niezadowolenie. Nikt nie lubi czekać, każdy chce być profesjonalnie obsłużony, rozwiązać jak najszybciej powstały problem. Wydajność pracowników jest jednak ograniczona, nie są oni w stanie pracować efektywnie przez kilkanaście godzin każdego dnia. Z pomocą przychodzą chatboty. Są to programy komputerowe oparte na sztucznej inteligencji. Pozwalają na zautomatyzowanie wielu procesów w firmie i zaoszczędzenie sporych pieniędzy w skali roku. Mają szerokie zastosowanie, sprawdzą się w każdej branży.

Chatboty wydajniejsze od klasycznych asystentów?

Postęp technologiczny sprawił, że bardzo rozwinęła się sztuczna inteligencja, która stanowi przyszłość. Niektórzy wręcz obawiają się tego, że stracą pracę na rzecz maszyn, ale nie ma się czym martwić. Chatboty są niezwykle pomocnymi narzędziami, można je zaprogramować zgodnie z aktualnymi potrzebami i nie ma w tym niczego skomplikowanego. Oczywiście nie są one w stanie zastąpić człowieka, ale mogą usprawnić jego pracę, obciążyć go. Z założenia chatbot ma zastąpić ludzkiego pracownika, ale dotyczy to prostych zadań typu odpowiadanie na często powtarzane zapytania klientów. Zautomatyzowanie niektórych procesów sprawia, że konsultant nie musi już się w nie angażować. Na korzyść chatbotów przemawia to, że są dostępne przez całą dobę, zapewniają błyskawiczną interakcję, niczego nie zapominają, ryzyko popełnienia błędów zostaje zminimalizowane. Nie mają gorszego dnia, nie potrzebują urlopu, nie chorują. Stanowią skarbnicę wiedzy, źródło cennych informacji. Można liczyć na prawidłową weryfikację poszukiwanych treści.

Dlaczego warto wykorzystywać chatboty?

Korzystanie z chatbotów pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, zoptymalizować dział finansowy. Ich wdrożenie jest niezwykle proste i szybkie, szczególnie jeśli powierzy się to zadanie profesjonalistom, czyli firmie koda. Chatbot nie musi się zastanawiać, od razu odpowiada na pytania zadane przez klienta, podtrzymuje też jego uwagę i służy do budowania pozytywnych relacji z nim. Do złudzenia przypomina ludzkiego konsultanta podczas rozmowy.  Ma on wrażenie, że po drugiej stronie znajduje się człowiek. Chatboty świetnie nadają się do obsługiwania płatności, reklamacji, rezerwacji internetowych. W wielu sytuacjach zastąpią konsultantów, ale nie są w stanie rozwiązać wszystkich kwestii. Dobrze sprawdzą się przy zadaniach typowych, ale w przypadku tych niestandardowych konieczna staje się już pomoc ludzkiego pracownika. Dokonają filtracji pytań, przeprowadzą wstępną selekcję i w razie potrzeby połączą z doradcą klienta. Ogromną zaletą tego innowacyjnego narzędzia jest skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem. Można liczyć na usprawnienie pracy BOK. Chatboty są wykorzystywane do udzielania pomocy przy wyborze produktów i usług oferowanych przez firmę. Mogą służyć także  do zautomatyzowanie wyceny usługi. Informują o nowościach promocjach, specjalnych okazjach.

Kacper

Redaktor, prywatnie gracz League of Legends, Counter Strike i innych popularnych gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak założyć blokadę na firmowe pliki
technologia

Jak założyć blokadę na firmowe pliki? Sposoby na zabezpieczenie folderów

Zabezpieczanie plików za pomocą hasła to jeden ze sposobów na ochronę informacji. Metodę tę można wykorzystać nie tylko na własnych urządzeniach, lecz także na sprzętach firmowych. Jak założyć blokadę na pliki i jakie jeszcze rozwiązania warto zastosować? W jakim celu zakłada się blokadę na foldery? Wiele plików przechowywanych na firmowych laptopach może zawierać wrażliwe informacje […]

Czytaj więcej
Jak działa ekosystem produktów od Apple?
technologia

Jak działa ekosystem produktów od Apple?

Apple to popularna marka, znana z produkcji urządzeń elektronicznych wysokiej jakości. Smartfony, tablety i komputery przyozdobione jabłuszkiem można spotkać tak naprawdę wszędzie. Często poruszaną kwestią, która uznawana jest przez wyznawców marki za zdecydowaną zaletę, jest możliwość synchronizacji wszystkich urządzeń. Czym jest ekosystem produktów od Apple i czy faktycznie jest użyteczny? Ekosystem Apple – czym tak […]

Czytaj więcej
naprawa laptopa
technologia

Po czym poznać, że przyszła pora na wymianę dysku w laptopie?

Jednym z bardziej popularnych zabiegów „odmładzających” laptopa jest wymiana dysku. Kiedy warto ją przeprowadzić? Po czym poznać, że dysk nadaje się już do wymiany? Starszy laptop wyposażony w dysk HDD Zacznijmy od najstarszych modeli laptopów. Jeszcze kilka lat temu na rynku popularne były komputery wyposażone w magnetyczne dyski HDD, które do zapisu i odczytu danych […]

Czytaj więcej