Przewaga chatbota nad ludzkim asystentem

chatboty

Sprawna komunikacja to jedna z podstaw w każdej firmie. Dzienna liczba zapytań sprawia, że w wielu przypadkach wręcz niemożliwe staje się obsłużenie wszystkich dzwoniących. Przekłada się to oczywiście na ich niezadowolenie. Nikt nie lubi czekać, każdy chce być profesjonalnie obsłużony, rozwiązać jak najszybciej powstały problem. Wydajność pracowników jest jednak ograniczona, nie są oni w stanie pracować efektywnie przez kilkanaście godzin każdego dnia. Z pomocą przychodzą chatboty. Są to programy komputerowe oparte na sztucznej inteligencji. Pozwalają na zautomatyzowanie wielu procesów w firmie i zaoszczędzenie sporych pieniędzy w skali roku. Mają szerokie zastosowanie, sprawdzą się w każdej branży.

Chatboty wydajniejsze od klasycznych asystentów?

Postęp technologiczny sprawił, że bardzo rozwinęła się sztuczna inteligencja, która stanowi przyszłość. Niektórzy wręcz obawiają się tego, że stracą pracę na rzecz maszyn, ale nie ma się czym martwić. Chatboty są niezwykle pomocnymi narzędziami, można je zaprogramować zgodnie z aktualnymi potrzebami i nie ma w tym niczego skomplikowanego. Oczywiście nie są one w stanie zastąpić człowieka, ale mogą usprawnić jego pracę, obciążyć go. Z założenia chatbot ma zastąpić ludzkiego pracownika, ale dotyczy to prostych zadań typu odpowiadanie na często powtarzane zapytania klientów. Zautomatyzowanie niektórych procesów sprawia, że konsultant nie musi już się w nie angażować. Na korzyść chatbotów przemawia to, że są dostępne przez całą dobę, zapewniają błyskawiczną interakcję, niczego nie zapominają, ryzyko popełnienia błędów zostaje zminimalizowane. Nie mają gorszego dnia, nie potrzebują urlopu, nie chorują. Stanowią skarbnicę wiedzy, źródło cennych informacji. Można liczyć na prawidłową weryfikację poszukiwanych treści.

Dlaczego warto wykorzystywać chatboty?

Korzystanie z chatbotów pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, zoptymalizować dział finansowy. Ich wdrożenie jest niezwykle proste i szybkie, szczególnie jeśli powierzy się to zadanie profesjonalistom, czyli firmie koda. Chatbot nie musi się zastanawiać, od razu odpowiada na pytania zadane przez klienta, podtrzymuje też jego uwagę i służy do budowania pozytywnych relacji z nim. Do złudzenia przypomina ludzkiego konsultanta podczas rozmowy.  Ma on wrażenie, że po drugiej stronie znajduje się człowiek. Chatboty świetnie nadają się do obsługiwania płatności, reklamacji, rezerwacji internetowych. W wielu sytuacjach zastąpią konsultantów, ale nie są w stanie rozwiązać wszystkich kwestii. Dobrze sprawdzą się przy zadaniach typowych, ale w przypadku tych niestandardowych konieczna staje się już pomoc ludzkiego pracownika. Dokonają filtracji pytań, przeprowadzą wstępną selekcję i w razie potrzeby połączą z doradcą klienta. Ogromną zaletą tego innowacyjnego narzędzia jest skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem. Można liczyć na usprawnienie pracy BOK. Chatboty są wykorzystywane do udzielania pomocy przy wyborze produktów i usług oferowanych przez firmę. Mogą służyć także  do zautomatyzowanie wyceny usługi. Informują o nowościach promocjach, specjalnych okazjach.

Zobacz również:  Co lepsze - skuter elektryczny czy spalinowy?

Kacper

Redaktor, prywatnie gracz League of Legends, Counter Strike i innych popularnych gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

blog Ogólne

Moda Budżetowa – Twoja strategia na elegancję w każdej sytuacji

Czy wiesz, że wyrafinowany styl nie musi oznaczać astronomicznych kwot wydawanych na ubrania? Moda Budżetowa to nowa filozofia zakupowa, która umożliwia kreowanie niepowtarzalnych stylizacji bez nadwyrężania portfela. Od letnich sukienek, przez jesienne płaszcze, po stroje na specjalne okazje – wszystko to może znaleźć się w Twojej garderobie w przemyślany i ekonomiczny sposób. Odkryj, jak modna […]

Czytaj więcej
blog Ogólne

Elektroniczne wnioski urlopowe – jakie korzyści przyniesie ich wdrożenie do firmy?

W dzisiejszym szybkim świecie biznesowym efektywność i optymalizacja procesów stają się kluczowe dla każdej organizacji. Zarządzanie urlopami nie jest wyjątkiem. Tradycyjne, papierowe metody składania wniosków urlopowych często prowadzą do nieefektywności, błędów i frustracji zarówno wśród pracowników, jak i kadry zarządzającej. Wdrożenie elektronicznych wniosków urlopowych stanowi nowoczesne rozwiązanie, które oferuje znaczne usprawnienia. Przejście na systemy cyfrowe […]

Czytaj więcej
blog Ogólne

Komfortowe noclegi w Warszawie

Interesuje Cię jedynie najwyższa jakość noclegu w hotelu? Komfortowe pokoje zapewniają idealne warunki do odpoczynku i pracy np. podczas służbowej podróży. W Warszawie znajdziesz dla siebie odpowiednie miejsce, a rezerwacja przebiegnie błyskawicznie. Sprawdź, jak znaleźć hotel z komfortowymi apartamentami! 1. Przede wszystkim wygodne łóżko Każdy z nas przyzwyczajony jest do własnego łóżka, dlatego to w […]

Czytaj więcej