Magia Super Bowl

0
2 lutego 2014 o 16:11  •  Eventy  •   •  0 odpowiedzi

Jak oczywiście wszyscy wiecie, dzisiaj jest Dzień Świstaka. Nie zapominajcie jednak, że to również „Super Sunday”, czyli data rozgrywki Super Bowl.

Super Bowl to jedno z największych amerykańskich wydarzeń. Świadczy o tym chociażby z pozoru banalny fakt – to drugi w kolejności po Święcie Dziękczynienia dzień, w którym mieszkańcy Stanów dają upust swojemu konsumpcyjnemu rozpasaniu i spożywają najwięcej żywności. Tak, finał ligi NFL, a nie Boże Narodzenie.

O futbolu amerykańskim mam tyle pojęcia, co Bieńkowska o prawidłowym działaniu PKP, jednak samo „Super Sunday” to dla mnie synonim najlepszej rozrywki. Wszystko dzięki zagranicznym serialom, które konsekwentnie prezentują wizję roześmianych przyjaciół zebranych w pubie w radosnym oczekiwaniu na mecz. Trochę zazdroszczę im tej wielkiej fety. Jedynym doświadczeniem, które mogłabym do tego porównać, jest mecz Polska-Grecja w czasie Euro. Przyznaję, dałam się porwać, krzyczałam „Polska gol” i inne takie, ale wszyscy wiemy, jak wyszło.

Niestety, Amerykanom jest czego zazdrościć, tym bardziej, że Super Bowl to nie tylko meczowa rozgrywka, ale również ogromne wydarzenie kulturowe, któremu towarzyszą koncerty świetnych gwiazd. Fenomenalny występ Michaela Jacksona  w przerwie meczowej w 1993 przeszedł już do historii muzyki. Podobnych emocji dostarczyła 11 lat później jego siostra Janet, której Justin Timberlake odsłonił w tanecznym ferworze pierś. Wszystko oczywiście zupełnie przez przypadek – przecież każda gwiazda pod kostiumem nosi nasutniki w kształcie gwiazdek.

NFL nie poznało się na humorze MTV, które było wówczas odpowiedzialne za produkcję show, i bezpowrotnie wykreśliła je z listy stacji branych pod uwagę przy odcinaniu kuponów od wydarzenia. To musiało mocno uderzyć w kieszeń twórców Jersey/Warsaw Shore, bo pieniądze płynące z SB są gigantyczne.

W 2012 roku mecz pomiędzy Pittsburgh Steelers a Green Bay Packers obejrzało 111 mln widzów! Tak duża oglądalność sprawia, że co roku cena czasu antenowego w przerwie meczowej osiąga astronomiczną wysokość . W ubiegłym roku wynosiła już 8 mln dolarów za jedną minutę. Producenci cały rok pracują nad genialnymi reklamami, które zostaną zaprezentowane tego dnia. Trzeba przyznać, że po odcięciu tych, których kompletnie nie rozumiem z powodu kulturowych różnic, zostaje sama śmietanka.

Poniżej najlepsze spoty reklamowe w czasie Super Bowl 2013.

Dorritos, Goat 4 sale

Kia Sorento, Space babies

Tide, Mirracle Stain

Volkswagen, Get in. Get happy.

Hyundai Santa Fe, Team

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
Magia Super Bowl, 10.0 out of 10 based on 2 ratings